Witaj na forum TF2.com.pl
Jeżeli jesteś nowy, pamiętaj, by przeczytać poradnik dla nowicjuszy.
Przed zadaniem pytania skorzystaj z wyszukiwarki i TF2 Wiki.

Polska Liga Team Fortress 2

Podwórkowe ligi 6v6

Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez CiociaKasia » 5 kwietnia 2012, o 18:20

Obrazek
Witam wszystkich.
Planowana od dłuższego czasu Polska Liga Team Fortress 2 powoli rusza.
Będą grane dwa tryby - 6v6 oraz Highlander

Każda drużyna rozgrywa jeden mecz tygodniowo, tak aby nie kolidowało to z innymi turniejami. Gramy systemem każdy z każdym.
Mappack na daną kolejkę podawany jest co niedziela, tak samo jak pary grające ze sobą.

Mapy gramy takie same jak na etf2l
6v6:
cp_badlands
cp_gullywash_final1
cp_granary
cp_gravelpit
cp_freight_final1
cp_snakewater

Highlander:
Badwater
Foundry
Lakeside
Upward
Barnblitz

Unlocki oczywiście takie same jak na etf2l
6v6 - bronie standardowe + uberpiła, kusza krzyżowca, Kritzkrieg, blutsauger, oryginal

Czapki setowe dozwolone.

Zakazany- bombinomicon.

Highlander - ZAKAZANE- Bombinomicon, Bootie Time, Jingle Belt, Enforcer, holiday Punch, Pomson, Spycicle, Phlogistinator.

Zakazane czapki - Milkman, Grenadiers Softcap, Attendant, Ol Snaggletooth, Familiar Fez


Liczba dozwolonych merców:
1 w 6v6
3 w hl
Liczba graczy w teamie:
6v6 - Skład podstawowy + 4zawodników rezerwowych.
Highlander - 20osób.

Polska liga jest przeznaczona dla Polaków, gracze mieszkający za granicą nie znający języka nie zostaną dopuszczeni do gry.

Proszę o podawanie odpowiednich steamid w składach na stronie ligi - nieuregulowanie tego do końca kwietnia = usunięcie drużyny.

Fazz3 napisał(a):Dodatkowo prosimy o podawanie FriendID w polu SteamID w formacie XXXXXXXXXXXXX
Znajduje sie ono w koncowce linku do profilu Steam.
Przyklad:
Dla uzytkownika o adresie profilu http://steamcommunity.com/id/123Coke bedzie to 123Coke.

Prosze wszystkich, ktorzy podali SteamID w formacie X:XX:XXXXXXX o poprawienie i przepraszam za wszelkie niedomowienia.

Prawidlowo wypelniony profil: http://tf2league.pl/index.php?l=2&s=3&m ... tails&no=5



Na transfery zawodników wyznaczymy dwie weekendowe bramki transferowe, poza nimi nie możemy zmieniać składu.



Tak jak na etf2l dzielimy dywizje na 8drużyn(6v6) i na 6drużyn(hl). Jeśli będzie większa ilość chętnych, zrobimy weekendowy turniej, aby ustalić kto zajmie miejsce w poszczególnych dywizjach. Przy czym żeby znów nie robić zamieszania drużyny typu wonsy i im podobni automatycznie grają w pierwszej div.

Punktacja - Gramy po 2mapy, każda mapa wygrana to 3pkt.

Drużyny które nie posiadają servera na mecz - dzięki uprzejmości cherrego coke, mamy do dyspozycji 2servery pickupowe. Wystarczy sie do niego zgłosić(kontakt znajdziecie na naszej stronie). Również velture zgodził się udostępnić server do gry dla nowych teamów, więc teraz mamy 3servery do dyspozycji.



ZAPISY:
Zapisujemy się do końca kwietnia, więc macie praktycznie cały miesiąc na zebranie drużyn i wytrenowanie map(nowe teamy).

Startujemy na początku maja, dokładny termin ustalimy po zapisach - wszystko zależy od ilości chetnych i ew. kwalifikacji do dywizji.

Każdy zapisuje swoja drużynę samodzielnie na naszej stronie - http://www.tf2league.pl

Wszelkie pytania proszę kierować do mnie - Ciocia_Kasia.

Również drużyny, które mogą udostępnić swój server na mecz w razie potrzeby - proszę o kontakt.

Nagrody:
Server 15slotowy na 1miesiąc sponsorowany przez http://www.disconnect.pl
Server na miesiąc sponsorowany przez cherry coke.

Czekam również na wszelakich darczyńców itemów z gry, najlepiej klucze/metal - każde ilości się przydadzą :)




PODZIĘKOWANiA:
Cherry coke - administrator strony turnieju, udostępnił również 2servery pickupowe.
Velture - Nieopisana pomoc przy reklamowaniu turnieju na publikach. Obiecał również pare serverów na 6v6 oraz hl.
Ostatnio edytowano 10 kwietnia 2012, o 20:10 przez CiociaKasia, łącznie edytowano 11 razy
Avatar użytkownika
CiociaKasia
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 stycznia 2012, o 09:27

Re: Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez Fazz3 » 5 kwietnia 2012, o 18:39

Ja mogę kupić serwer
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Fazz3
 
Posty: 297
Dołączył(a): 23 listopada 2011, o 20:41

Re: Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez bertis » 5 kwietnia 2012, o 20:30

Zapowiada sie pieknie : )

Jak cos to moge pomoc w tym sedziowaniu.
bertis
 
Posty: 18
Dołączył(a): 23 listopada 2011, o 14:02

Re: Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez nislem » 5 kwietnia 2012, o 20:50

Unlocki oczywiście takie same jak na etf2l
6v6 - bronie standardowe + uberpiła, kusza krzyżowca, Kritzkrieg, blutsauger

a co z originalem?

Liczba dozwolonych merców - 0. Zarówno w 6v6 jak i hl.

ciężko czasem obejść się bez merca, a szczególnie w polskich warunkach, zastanówcie się nad tym lepiej

Liczba graczy w jednym teamie Skład podstawowy + 4zawodników rezerwowych.

czemu określacie maksymalną ilość rezerwowych? utrudnienie x2

Każdy mecz pilnowany jest przez jednego z naszych sędziów, kontakt będzie podany na stronie, bądź spotkacie ich na naszym kanale irc.

Zadaniem sędziego będzie pilnowanie porządku, sprawdzanie składu, pauzowanie meczu w razie potrzeby oraz robienie zdjęć wyników.

sędzia ma być podczas meczu? nie wydaje mi się, żeby o każdej porze była dostępna taka osoba, na etf2lu i innych ligach za 'pieniądze' drużyny radzą sobie bez ich pomocy, utrudnienie x3
Tak jak na etf2l dzielimy dywizje na 8drużyn. Jeśli będzie większa ilość chętnych, zrobimy weekendowy turniej, aby ustalić kto zajmie miejsce w poszczególnych dywizjach. Przy czym żeby znów nie robić zamieszania drużyny typu wonsy i im podobni automatycznie grają w pierwszej div.

po co mają te przykładowe dobre teamy tracić czas na turniej jak ich skill jest udowodniony osiągnięciami? a jak podzielicie 10 drużyn, co jest szczytową ilościa polskich teamów które mogą grać razem dłużej jak miesiąc? utrudnienie x4

Miło by było, gdyby pojawiły się na serverach publicznych reklamy, może zawitają jakieś nowe drużyny :)

polecam skontaktować się z adminami takowych serwerów

Również drużyny, które mogą udostępnić swój server na mecz w razie potrzeby - proszę o kontakt.

polecam wszystkim przyszłym zawodnikom odpalać IRCa na starcie komputera, tam zawsze ktoś pomoże, udostępni serwer w razie braku lub znajdzie merca lub sędziego czy innego biurokrate

błagam, jeśli już tracicie czas na takie coś, to chociaż dopracujcie to w jakiś sposób i dostosujcie do odpowiednich warunków.
<CanFo> Aez was the most active of the candidates and also played in higher level teams
nislem
 
Posty: 93
Dołączył(a): 26 stycznia 2008, o 11:46

Re: Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez Fazz3 » 5 kwietnia 2012, o 21:01

Nislem ma 100% racje. Conajmniej 1 merc powinien być dowzwolony domyślnie. Poza tym nie widze problemu w nagrywaniu demek.
4 teamy na dywizje beda ok.
Generalnie mam wrazenie, ze podchodzisz troche zbyt sceptycznie, moze troche reprezentacji pubow sie zapisze:)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Fazz3
 
Posty: 297
Dołączył(a): 23 listopada 2011, o 20:41

Re: Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez nislem » 5 kwietnia 2012, o 21:07

Fazz3 napisał(a):Nislem ma 100% racje. Conajmniej 1 merc powinien być dowzwolony domyślnie. Poza tym nie widze problemu w nagrywaniu demek.
4 teamy na dywizje beda ok.
Generalnie mam wrazenie, ze podchodzisz troche zbyt sceptycznie, MOZE TROCHE reprezentacji pubow sie zapisze:)

prawdopodobieństwo, sorki
<CanFo> Aez was the most active of the candidates and also played in higher level teams
nislem
 
Posty: 93
Dołączył(a): 26 stycznia 2008, o 11:46

Re: Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez Fassadin » 5 kwietnia 2012, o 21:09

Wreszcie coś się dzieje na pl scenie zajebiście może tobie kasia uda się ;)
<CanFo> Aez was the most active of the candidates and also played in higher level teams przez Keeway » 5 czerwca 2012, o 16:44 Nie ma litości dla polactwa
Fassadin
 
Posty: 108
Dołączył(a): 29 listopada 2009, o 13:14

Re: Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez B4ndit » 5 kwietnia 2012, o 21:43

Fajna sprawa.
B4ndit
 
Posty: 1
Dołączył(a): 26 lipca 2009, o 11:28

Re: Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez CiociaKasia » 5 kwietnia 2012, o 21:45

nislem napisał(a):
Unlocki oczywiście takie same jak na etf2l
6v6 - bronie standardowe + uberpiła, kusza krzyżowca, Kritzkrieg, blutsauger

a co z originalem?

Liczba dozwolonych merców - 0. Zarówno w 6v6 jak i hl.

ciężko czasem obejść się bez merca, a szczególnie w polskich warunkach, zastanówcie się nad tym lepiej

Liczba graczy w jednym teamie Skład podstawowy + 4zawodników rezerwowych.

czemu określacie maksymalną ilość rezerwowych? utrudnienie x2

Każdy mecz pilnowany jest przez jednego z naszych sędziów, kontakt będzie podany na stronie, bądź spotkacie ich na naszym kanale irc.

Zadaniem sędziego będzie pilnowanie porządku, sprawdzanie składu, pauzowanie meczu w razie potrzeby oraz robienie zdjęć wyników.

sędzia ma być podczas meczu? nie wydaje mi się, żeby o każdej porze była dostępna taka osoba, na etf2lu i innych ligach za 'pieniądze' drużyny radzą sobie bez ich pomocy, utrudnienie x3
Tak jak na etf2l dzielimy dywizje na 8drużyn. Jeśli będzie większa ilość chętnych, zrobimy weekendowy turniej, aby ustalić kto zajmie miejsce w poszczególnych dywizjach. Przy czym żeby znów nie robić zamieszania drużyny typu wonsy i im podobni automatycznie grają w pierwszej div.

po co mają te przykładowe dobre teamy tracić czas na turniej jak ich skill jest udowodniony osiągnięciami? a jak podzielicie 10 drużyn, co jest szczytową ilościa polskich teamów które mogą grać razem dłużej jak miesiąc? utrudnienie x4

Miło by było, gdyby pojawiły się na serverach publicznych reklamy, może zawitają jakieś nowe drużyny :)

polecam skontaktować się z adminami takowych serwerów

Również drużyny, które mogą udostępnić swój server na mecz w razie potrzeby - proszę o kontakt.

polecam wszystkim przyszłym zawodnikom odpalać IRCa na starcie komputera, tam zawsze ktoś pomoże, udostępni serwer w razie braku lub znajdzie merca lub sędziego czy innego biurokrate

błagam, jeśli już tracicie czas na takie coś, to chociaż dopracujcie to w jakiś sposób i dostosujcie do odpowiednich warunków.

ad.1 - oryginał zakazany, nie wiem, czy napisałem coś niezrozumiale odnoście unlocków :)
ad2. - jaki problem ustawić mecz w przeciągu 7dni, tak, żeby nie potrzeba było merców? Na prawdę, nie rób komedii.
ad3. - Czemu ustawiam max ilość graczy w teamie? To pomysł zaczerpnięty dzięki adriano, ma to zapobiegać teamom 30osobowym z których grają tylko 4osoby. Możemy to rozszerzyć odrobinkę, ale tak serio - potrzebujemy tego?
ad4. sędzia - od samego początku ten pomysł był średnio przyjmowany przez każdego, z kim o tym rozmawiałem, ale tak serio - mamy np. 6-10 sędziów, czy serio nie znajdziemy ani jednej osoby, która poświęci tą godzinkę na obejrzenie meczu? Wydaje mi się, że znajdą się takie osoby :) Jeśli nie - zrobimy to po waszemu.
ad5. - Dla jednych taki turniej to strata czasu, dla innych "zabawa" :) Ale tak jak wspominałem, nie wiem, czego tam nie zrozumiałeś - Jeśli każdy wie, że team powinien grać w 1div to się tam znajdzie, beż żadnych przepychanek. Nadal czekamy na ilość chętnych, wszystko się okaże za miesiąc :)
ad6. - Jak na razie mamy reklame na jednym serverze, postaram się o więcej. Nie jest tak, że siedze i mam to w dupie, bo dałem temat :) Postaram się dopiąć wszystko, aby nikt się nie musiał wstydzić polskiej ligi. Chociaż co prawda nie jest tak cukierkowo jak myślałem :)


Szerry Kołk - Co do merca to masz wytłumaczenie wyżej, ale 4teamy na dywizje będą ok? 3tygodniowa liga? Nie widzę sensu.
Avatar użytkownika
CiociaKasia
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 stycznia 2012, o 09:27

Re: Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez nislem » 5 kwietnia 2012, o 21:55

ad.1. c.d. -
Let’s get the most important issue in the history of competitive TF2 out of the way first: Yes, the Original will be allowed in Season 12.
http://etf2l.org/2012/03/18/original-pl ... r-contest/
ad.2. c.d. - nie kazdy team sklada sie z ludzi ktorzy przestawiaja swoje zyciowe plany pod to aby konkretnego dnia zagrac w gre komputerowa, co jesli wypadnie im cos waznego do zrobienia? turniej jak juz wspomniales ma byc 4fun, a czy fajniej jest grac czy wygrac default winem?
ad.3. c.d. - 4 osoby moze i graja, ale te pozostalem 26 nie stworzy Ci nawet jednego oddzielnego teamu bo nie maja czasu na organizacje lub nie chce im sie
ad.5. c.d. - czy przyjemnością jest obrywac/wygrywac caly turniej wynikamy do zera ? taka gra jest nudna dla obu stron i powoduje napinki czasami, a tak jak wspominales, to ma byc 4fun
ad.6. c.d. - to fajnie że to robisz, oby Ci motywacji wystarczyło do końca, przeczytaj to wszystko i hf!
<CanFo> Aez was the most active of the candidates and also played in higher level teams
nislem
 
Posty: 93
Dołączył(a): 26 stycznia 2008, o 11:46

Re: Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez CiociaKasia » 5 kwietnia 2012, o 22:07

Nislem :) Serio nie da się ustawić meczu w przeciągu tych 148godzin tak, żeby nie używać merca? Co do tego zdania na pewno nie zmienię, pomyśl o tym i pewnie przyznasz mi racje. Po prostu nie ma takiej potrzeby. Mecze pewnie będą umawiane na spontanie - wchodzimy w środę wieczorem, mamy pełny skład, piszemy do PP czy grają, oni również mają skład(no musi tak się zdarzyć raz na 7dni...) i gramy. Przy 10zawodnikach(6v6) nikt nie musi rezygnować z bzykania z dziewczyną, żeby zagrać mecz - bo ma zastępstwo, czyż nie? To jest chyba najmniejszy problem, przynajmniej tak mi się wydawało.

Nowe teamy muszą się nastawić na sromotne porażki jeśli nie uzbieramy odpowiedniej ilości drużyn, żeby zrobić dwie dywizje. Jeśli się nie poddadzą po pierwszych meczach, to możliwe, że będziemy mieli kolejny team na polskiej scenie :)

Pierwsza edycja ligi jest edycją "beta", trzeba przetestować pomysł i poprawić go w następnej edycji.

Dziękuję za konstruktywną krytykę - im więcej takiej tym lepiej :) Z chęcią wysłucham wszystkich pomysłów i opinii :)
Avatar użytkownika
CiociaKasia
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 stycznia 2012, o 09:27

Re: Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez nislem » 5 kwietnia 2012, o 22:19

Serio nie da się ustawić meczu w przeciągu tych 148godzin tak, żeby nie używać merca?

W niektórych przypadkach(jak to wcześniej napisałem) nie da się, zobacz mecze na etf2lu, tam łatwo zobaczyć czy w danym meczu ktoś użył merca, wyjdzie Ci pewnie średnio około 1-2 razy na sezon(strzelam, na pewno więcej jak 1), albo po prostu spytaj się liderów obecnych polskich 'topowych' drużyn jak to u nich jest z ustawianiem się na mecz. Z mojego doświadczenia(chyba niezbyt małego) wiem, że takie coś wyjdzie na złe.

Pierwsza edycja ligi jest edycją "beta", trzeba przetestować pomysł i poprawić go w następnej edycji.

złe nastawienie, trzeba robić daną rzecz tak, jakby to był ostatni raz.

Przy 10zawodnikach(6v6) nikt nie musi rezygnować z bzykania z dziewczyną, żeby zagrać mecz - bo ma zastępstwo, czyż nie?

gracz na zastępstwo, przypominam, jest graczem na zastępstwo, czyli on wie, że nie musi zawsze być na pcw czy lidze, tak więc jest inactive lub semiactive
z tego wynika, że nie nastawia się szczególnie na to, że będzie grał(pomijam, że np. wiadome jest że dana osoba nie gra jednego dnia a on może, w takim przypadku skład podstawowy ma 7 graczy)
w praniu wychodzi na to, że gra, jak ma szczególną ochotę a zazwyczaj nie ma czasu, a jeśli go ma to szuka sobie innej drużyny, w której może grać w stałym składzie
<CanFo> Aez was the most active of the candidates and also played in higher level teams
nislem
 
Posty: 93
Dołączył(a): 26 stycznia 2008, o 11:46

Re: Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez CiociaKasia » 5 kwietnia 2012, o 22:27

Widzę, że mimo tych 148h na ustawienie meczu nadal nie uważasz, że da się grać bez meraca. Jeśli większość osób będzie za mercami to nie będę miał wyboru - ale serio uważam to za całkowicie niepotrzebny zabieg. Nie wiem skąd się w ogóle wziął temat merców? Grałem np. w unreal torunament przez pare lat, nigdy nie słyszałem o czymś takim. Masz skład, jak nie ma jednej osoby to zastępuje ją druga i gramy. TF to chyba jedyna gra, która korzysta z merców - dlaczego? Moim zdaniem jak ma się tydzień na ustalenie meczu trwającego max. 60minut, to używanie merca to zwykła kpina i zawracanie tyłka. Chcę uniknąć po prostu sytuacji takiej, że jakiś słabszy team bierze sobie "kolege" z czołowego teamu i nagle stawia opór drużynie, z którą bez pomocy z zewnątrz nie złapie nawet mida.

Nie wiem jak u reszty, ale u mnie w teamie np. jest tak, że gracz na zastępstwo jest trochę słabszy od gracza z podstawowego składu, ale mimo wszystko jak trzeba to go zastępuje. Nie gra w pierwszym składzie z powodu trochę mniejszych umiejętności, a nie z powodu braku czasu. Jak przyjmujecie gracza, który nie ma czasu na grę to już tylko i wyłącznie wasz wybór. Trzeba odpowiednio dobrać graczy, a nie liczyć na merca. Termin zawsze da się przesunąć, a 7 dni to kupa czasu.

Co do nastawienia, uwierz mi, że staram się to ogarnąć tak, żeby było dobrze, ale na pewno nie wyjdzie to tak dobrze jak bym chciał :)
Avatar użytkownika
CiociaKasia
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 stycznia 2012, o 09:27

Re: Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez nislem » 5 kwietnia 2012, o 22:30

TF jest taka gra, w ktorej uzywa sie mercow bo tak jest, na eslu nie bylo mercow i zrobilo to spore zamieszanie, tez przez to nie wypadla tam liga do tfa.
widze, ze nie znasz chyba dobrze sceny oraz ich obyczajow, pamietaj tez, ze mecze maja conajmniej 15min opoznienia
wracam do gry, glhf!
<CanFo> Aez was the most active of the candidates and also played in higher level teams
nislem
 
Posty: 93
Dołączył(a): 26 stycznia 2008, o 11:46

Re: Polska Liga Team Fortress 2

Postprzez cl3ver » 6 kwietnia 2012, o 00:47

@CiociaKasia, z miejsca życzę powodzenia przy organizowaniu całej ligi, fajnie że ktoś się zainteresował i może tak jak była mowa zbierze się jakaś reprezentacja pubów.
Niestety z podejściem nie dla merców to trochę zły pomysł. Zakładasz sytuację że team A ma 10 osób w składzie i zawsze znajdzie się ktoś kto zastąpi demo, scouta medyka czy solda. Niestety tak tutaj to nie działa, większość teamów dysponuje stałym składem 6 osób które wspólnie trenują i grają officiale, skupiając się w 100% na szlifowaniu medyka, solda itp. Bardzo rzadko się zdarza że team składa się z 12 osób i każdy ma swoją rezerwę. W TF2 nikt nie lubi grać drugich skrzypiec. Takie walki o miejsce w głównym składzie zazwyczaj kończyły się rozpadami drużyn i stąd piękna zasada umożliwiająca granie z tkz. "mercem".
Dodatkowo co do merców to widziałem już takich grając w ET czy CoD4.
Robienie rewolucji zazwyczaj nie miało pozytywnych skutków, ale to Twoja liga wiec też i Twoje zasady.

Argument że ktoś bierze merca z czołowego teamu to słaby argument, według wielosezonowej tradycji drużyna musi zgodzić się na niego, przez co masz wpływ kto pojawi się w drużynie przeciwnej na dostawkę.

Sprawa sędziów też jest pomysłem z kosmosu, dlaczego nie wystarczą demka nagrywane przez graczy? Status sshot oraz zdjęcia z danych map?

Dlaczego wprowadzać zmiany skoro wszyscy są zadowoleni z tego co jest? Załóżmy że powstaną jakieś nowe polskie drużyny na tą ową Polską ligę, przeniosą się później na ETF2L-a i jaka będzie ich reakacja?
WTF is merc? Where is referee?

ProTip: Nie rób rewolucji kiedy ona jest nie potrzebna. Nadal życzę powodzenia i żeby liga się udała niezależnie jaką decyzję podejmiesz w sprawie merców, originala oraz sędziów.
* Gandi dropi ubera od snipera*
Panic: movement kozy...
Gandi: Ale ja podskoczylem ;_;
Panic: Kozy tez skacza.
Avatar użytkownika
cl3ver
Darczyńca
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 listopada 2010, o 17:09
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do Liga Podwórkowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron