Witaj na forum TF2.com.pl
Jeżeli jesteś nowy, pamiętaj, by przeczytać poradnik dla nowicjuszy.
Przed zadaniem pytania skorzystaj z wyszukiwarki i TF2 Wiki.

POLSKIE PICKUPY - SKILL

POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez Master PL » 4 marca 2012, o 15:44

Część ludzi miało już okazje zagrać słynne polskie pickupy, ale być może część nowych osób swój pierwszy mecz zaczęła od pojedynku, zakończonego wynikiem 0:5 ;)
Został wprowadzony skill graczy, co ma znacznie wyrównać rozgrywkę, choć nawet jeśli już on działa i będzie modyfikowany, tak by jak najlepiej określić umiejętności gracza nie będzie można wykluczyć meczów zakończonych ww wynikiem. Zamierzam zatem pomóc osobom nowym, zapisującym się na pickupy, być może tez administratorom kanału na ircu, jeśli moją propozycję uznają za słuszna.

Aktualnie jest przyznawany skill graczom, dla poszczególnej klasy, w 6 stopniowej skali 0-5, gdzie 0 jest przypisywane najlepszym graczom, a 5 graczom którzy dopiero zaczynają przygodę z gra 6na6. Proponuje zatem ustalić odpowiednie normy skillowe, które w łatwy sposób będą równoważyć rozgrywkę. Przypisanie poziomu umiejętności gracza, gry daną klasą zostało utworzone na pixelpickupie, gdzie gracz grający swoja główną klasa na podstawie dywizji, w której występował, otrzymywał odpowiednia cyferkę. W naszym przypadku nie sprawdziłoby się takie rozwiązanie, ale można zastosować inne kryteria bazując na sześciostopniowej skali i wiedzy.

Skill 5 dla każdej klasy powinna mieć osoba, która nie miała wcześniej do czynienia z gra 6na6 lub żaden admin, który przydziela skille nie zna owego gracza (właściwie bot automatycznie to robi ;] )
Skill 4 dla osoby, która dobrze zna mapę, ma przegrane kilka pickupów i w miarę wie, o co chodzi w tej grze ;], jednak ma słabego cela i zazwyczaj ma poniżej 10 zabójstw
skill 3 dla gracza, który grał już w jakimś klanie 6na6, gra mixy na poziomie div 5+ czy tez był w jakiejś lidze i ogólnie idzie mu w miarę dobrze i powiedzmy na rozegranie 5 pickupow będzie w 4 z nich miał te 15+ fragów ( wiadomo, ze nie jest to wyznacznik gry, ale nie oszukujmy się, bez killi meczów się nie wygrywa ;] )
skill 2 dla plejerów, którzy stanowią o sile zespołów w których graja - wiedza jak się dobrze ustawić, kiedy pójść do przodu, maja dobry cel i graja na dobrym poziomie dywizji 4,( ich skill można określić mianem mid- w powszechnej opinii ) kiedy gracz dostanie ubera można mu zaufać, ze zabije więcej niż jednego oponenta, ma klasa którą gra pickupy, w większości powyżej 20 zabójstw, zazwyczaj ratio powyżej 1,5 ,
skill 1 przypisany osobom, którym graną klasa maja doświadczenie w dywizji 3/2 etf2la lub faktycznie gra/grała na takim poziomie, zazwyczaj 2 osoba po medyku na skorbordzie, czołówka fragerów w swoim teamie ( w pickupie, nie w klanie oczywiście ) dobre informowanie o przebiegu rozgrywki + doradzanie i pomoc w ustawieniu nowych plejerów
skill 0 najlepsi gracze w Polsce w swojej klasie, gracz robiący różnicę w zespole, potrafiący swoja gra zaburzyć balans pickupa

Jeśli chodzi o skill medyka ( jeśli ma wpływ na losowanie drużyn przez bota ) proponuje oceniać ich w 3 stopniowej skali ze skillem 5,4,3, tak by najlepsi medycy w Polsce z przykładowym skillem przypisanym w bocie 0 nie grali wyłącznie z graczami, z przypisanym skillem 5, gdzie bot wyliczy 6 punktów, a przeciwny team będzie miał również 6 punktów, bo każdy gracz będzie miał przypisany skill 4. Wyszłoby tak 0,5,5,5,5,5, kontra 4,4,4,4,4,4, bot powie ze teamy są zbalansowane, bo wartość jest po 6, jednak wynik będzie raczej 0-5. Dlatego medyków można określić w 3 stopniowej skali
skill 5 gracz, który jest nowy, nie wie kogo leczyć, ma slaby timing, często ginie z uberami, innymi slowy ma male pojecie o leczeniu
skill 4 gracz, który zaczyna leczenie od demo, chodzi z soldami, boostuje scoutów, wie co robić, zna ogólne zasady, ale jego główna klasa to scout/sold/demo - medykiem właściwie nie gra 6na6, ale gdyby został jeden, ostatni slot to w przypadku dodania się na medyka będzie wiedział, jak grac, choć może z mniejszym wyczuciem
skill 3 gracz, który grał mixy/pickupy/w drużynie i potrafi zagrać medykiem na poziomie 4/5 dywizji, czyli zna zasady + ma jakieś doświadczenie

Jestem za tym, aby gracze znali swój skill w bocie i mogli go skonsultować z adminem, jeśli stwierdzą, ze ich skill jest niższy/wyższy niż ten ustawiony na ircu, osoba powinna się zgłosić do admina, z którym grała pickupa ( najlepiej jeśli była w zespole ) i powiedzieć adminowi aby przypisał im skill na podstawie gry ( jeśli gracz robi progres, również powinien się zgłosić do admina, jeśli admin wcześniej sam tego nie zauważy ). Im lepszy balans tym więcej zadowolonych osób z pickupa.

Poniżej przedstawiam swoje przykładowe propozycje przypisania skilla i jest to ocena oczywiście subiektywna i może być mylna, nie z każdym przecież grałem, ale można zrobić temat do dyskusji, gdzie wypowiedzą się osoby zainteresowane, czy tez ich koledzy z klanu czy ktoś, kto grał akurat z takim graczem pickupa i może podać swoją propozycję.
Znaki zapytania, stosuje do osób, z którymi nie grałem dana klasa pickupa lub nie zwróciłem na to uwagi - sami tez mogą powiedzieć, jaki im skill powinno się przydzielić, tak aby byl dobry balans ( oczywiście dobrze by było, gdyby ktoś to mógł potwierdzić ;) )
Ukryty tekst:
Ukryty tekst:
Ukryty tekst:
Ukryty tekst:
Ukryty tekst:
Ukryty tekst:
Ukryty tekst:
Ukryty tekst:
Ukryty tekst:
Ukryty tekst:

Ukryty tekst:
Ukryty tekst:
Ukryty tekst:
Ukryty tekst:
Ukryty tekst:
Ukryty tekst:


Byc moze w kilku przypadkach sie znaczaco pomylilem, ale gdyby to podziałało to oczywiscie mozna negocjowac, a skill przeciez moze ulec zmianie albo jednego pickupa ktos mogl rozegrac slabiej i trudno jest to dokladnie okreslic.
No shit, Sherlock!
Master PL
Administracja Pickupów
 
Posty: 629
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, o 15:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez SWIR » 4 marca 2012, o 16:24

Napisz nicki przed spolierami, bo jak w memo się można bawić.
Avatar użytkownika
SWIR
 
Posty: 104
Dołączył(a): 25 października 2010, o 21:47

Re: POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez Fazz3 » 4 marca 2012, o 16:34

Ja jestem przeciwko upublicznianiu skilli. A te zasady, które podałeś pokrywają się z obecnie stosowanymi :]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Fazz3
 
Posty: 297
Dołączył(a): 23 listopada 2011, o 20:41

Re: POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez Mariano » 4 marca 2012, o 16:40

Upublicznianie wartości nie ma sensu, bo tylko bot z nich korzysta i na ich podstawie dobiera drużyny. Poza tym cudów nie ma i nie można każdego meczu kończyć wynikiem 3:3 lub podobnym. Dokładamy starań, żeby balans był jak najlepszy. :)
Avatar użytkownika
Mariano
Darczyńca
 
Posty: 1635
Dołączył(a): 18 czerwca 2008, o 19:19
Lokalizacja: Silesia

Re: POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez Mongol » 4 marca 2012, o 16:41

Żeby było równo to w każdej drużynie powinien grać jeden Mariano co jest niemożliwe .
Avatar użytkownika
Mongol
 
Posty: 475
Dołączył(a): 18 grudnia 2009, o 18:22

Re: POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez Gokuza » 4 marca 2012, o 17:16

Ja scout 1/0? BICZ PLIS
Ostatnio na pikapie umarłem tylko 2 razy. To chyba mogę być najlepszy co nie? ;o
Ostatnio edytowano 3 maja 2012, o 11:59 przez adriano66, łącznie edytowano 3 razy
Powód: jeszcze jeden "beton", to wam wstęp zabetonujemy

Mors, elokwentny jak zawsze <3
Gokuza
 
Posty: 207
Dołączył(a): 17 października 2008, o 19:51

Re: POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez Master PL » 4 marca 2012, o 17:37

Gokuza napisał(a):Ja scout 1/0? BICZ PLIS
Ostatnio na pikapie umarłem tylko 2 razy. To chyba mogę być najlepszy co nie? ;o

Znaki zapytania, stosuje do osób, z którymi nie grałem dana klasa pickupa lub nie zwróciłem na to uwagi - sami tez mogą powiedzieć, jaki im skill powinno się przydzielić, tak aby byl dobry balans ( oczywiście dobrze by było, gdyby ktoś to mógł potwierdzić ;) )

Upublicznianie wartości nie ma sensu, bo tylko bot z nich korzysta i na ich podstawie dobiera drużyny. Poza tym cudów nie ma i nie można każdego meczu kończyć wynikiem 3:3 lub podobnym. Dokładamy starań, żeby balans był jak najlepszy. :)

upublicznianie kazdemu skilla czlowieka, nie jest konieczne, ale sam zainteresowany moze sie dopytac jakiego ma skilla albo chociaz zaproponowac adminowi odpowiedniego skilla, a admin i tak zrobi wg uznania.
Meczów 3-3 nigdy nie bedzie i nawet jak bot dobrze podzieli wg skilla tego czy innego to i tak moze sie trafic 5-0 o czym juz wspominalem w pierwszym poscie ;]
No shit, Sherlock!
Master PL
Administracja Pickupów
 
Posty: 629
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, o 15:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez zome » 4 marca 2012, o 18:15

Skill 5 here - zapisać mnie
zome
 
Posty: 108
Dołączył(a): 16 października 2011, o 22:18

Re: POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez cl3ver » 4 marca 2012, o 18:35

Nie widzę sensu żeby poziom poszczególnych graczy był ogólnie dostępny. Jest jeden prosty powód, flame war który zaraz się pojawi w stylu przecież on nawet blaszki nie umie a jakim prawem ma większy skill ode mnie na pickupach!?
Tym bardziej sam zainteresowany też nie powinien wiedzieć jaki ma poziom, takim sposobem i tak przez rozmowy dojdzie do ujawnienia kto ma jaki skylll.
Aktualnie dość niewiele osób ma ustalony poziom, za jakiś czas na pewno zostaną dodane też inne osoby.
* Gandi dropi ubera od snipera*
Panic: movement kozy...
Gandi: Ale ja podskoczylem ;_;
Panic: Kozy tez skacza.
Avatar użytkownika
cl3ver
Darczyńca
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 listopada 2010, o 17:09
Lokalizacja: Kraków

Re: POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez adriano66 » 4 marca 2012, o 18:39

aktualnie wszyscy, którzy grali maja ustalony skill, który jest na bieżąco poprawiany w bardzo zbliżony do podanego przez mastera sposob
Avatar użytkownika
adriano66
Kierownik do spraw mało ważnych
 
Posty: 6518
Dołączył(a): 24 stycznia 2008, o 12:40
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez cl3ver » 4 marca 2012, o 19:01

adriano66 napisał(a):aktualnie wszyscy, którzy grali maja ustalony skill, który jest na bieżąco poprawiany w bardzo zbliżony do podanego przez mastera sposob

Czyli znowu wyjdzie na to że się opierdzielam zamiast coś robić :<
* Gandi dropi ubera od snipera*
Panic: movement kozy...
Gandi: Ale ja podskoczylem ;_;
Panic: Kozy tez skacza.
Avatar użytkownika
cl3ver
Darczyńca
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 listopada 2010, o 17:09
Lokalizacja: Kraków

Re: POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez Sjesta » 4 marca 2012, o 20:12

Problemem jest chyba to ,ze ile ludzi tyle pogladow ,bo ja np zupelnie inaczej przydzielilbym skille niz master i pare Twoich propozycji az wywolalo u mnie tzw "facepalm".

Dlatego upublicznianie skilli uwazam jak najbardziej za bezsensowne .
Sjesta
 
Posty: 98
Dołączył(a): 15 grudnia 2007, o 01:14

Re: POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez Master PL » 5 marca 2012, o 13:56

Skill nie bedzie podawany do publicznej wiadomosci i moze po paru grach ulec zmianie, jesli gracz bedzie prezentowal wyzszy poziom niz poczatkowo.
Nie jest on rowniez okreslany na podstawie opinii jednej osoby, takze staramy sie, by bylo to jak najbardziej zblizone, tak by bot dobrze działał.

W razie watpliwosci mozecie pisac o uwagach na privie na steamie czy ircu, tak by ten temat nie był głownym celem dyskusju pickupow, a jedynie przyjemna rozgrywka. Tutaj głownie przedstawione zostały kryterie oceniania graczy +/-
No shit, Sherlock!
Master PL
Administracja Pickupów
 
Posty: 629
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, o 15:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez wonderT » 6 marca 2012, o 03:19

Skille jak na razie są słabo ustalone lub za mało osób ma je w ogóle przydzielon. Ewentualnie ja mam po prostu takiego pecha/farta? Ostatnie 10 pickupow(jak nie więcej) jakie grałem kończyły się wynikiem 5:0/6:1/5:1 dla teamu w którym byłem (w niektórych grałem nawet medem/demo LOL)
Avatar użytkownika
wonderT
 
Posty: 513
Dołączył(a): 18 października 2011, o 13:03

Re: POLSKIE PICKUPY - SKILL

Postprzez Master PL » 6 marca 2012, o 10:00

UP
95% osób ma przydzielone skille, jednak nie da sie tego zrobic, by nie bylo meczów 5-0.
W przypadku kiedy w pickupie jest ok 4-5 osob z dywizji 4+ gra jest juz raczej wyrownana, jednak jakis koles z dywizji 3 lub wyzej moze zrobic roznice i wynik moze i tak byc 5-0. Zauwaz tez, ze jak jest mniej dobrych gracze w teamie to druzyny moga byc mniej zbalansowane.
Na pocieszenie moge Ci powiedziec, ze raczej miales pecha, ja rozegralem wczoraj 2 pickupy a ich wyniki to 5-5, 4-3.

Poza tym polecam tez inna opcje. Jezeli widzicie na papierze, ze bot przesadzil ze składem, zamiencie sie z czlowiekiem z druzyny przeciwnej przed pickupem, tak by to bylo w miare rowne.
Na tf2.pickup2, gdzie rozegranych zostało znacznie wiecej pickupow admini mogli okreslic skill graczy łatwiej, bo bazowali tez na etf2lu, tez czesto wynik był 5-0.

Nasza scena jest na tyle mała, ze w sumie prawie kazdy zna kazdego i wszelkie sugestie odnosnie pickupow czy pomoc bedzie mile widziana.

Jest tez pare osob, ktore probuja trollowac pickupy, zarówno na kanale mirc, czasem tez podczas gry wybieraja snajpera i nie chca zmienic klase mimo sugestii osob w jego druzynie, ale mysle ze odpoczynki sprawią, ze troche wydorośleją i zobaczą, ze oprocz ich na kanale znajduje sie ok. 50 osób, a w grze jest jeszcze 11 innych graczy, ktorzy przyszli sie rozerwac. Napisac komus, ze jest idiota mozna, ale robcie to na privie.
Poki pickupy działają sprawnie, jest ok. 5 gier dziennie, mozecie porozmawiac i pograc z najlepszymi graczami w Polsce, to tez dbajcie o to by tak pozostało i by co mniej doswiadczeni gracze sami mogli stanowic w przyszlosci o sile polskiej gry TF2 ;)
No shit, Sherlock!
Master PL
Administracja Pickupów
 
Posty: 629
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, o 15:04
Lokalizacja: Olsztyn

Następna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron