Witaj na forum TF2.com.pl
Jeżeli jesteś nowy, pamiętaj, by przeczytać poradnik dla nowicjuszy.
Przed zadaniem pytania skorzystaj z wyszukiwarki i TF2 Wiki.

Przydatne komendy do TF2

Baza poradników dla graczy tworzona przez naszych forumowiczów.
Regulamin działu
W tym dziale zamieszczamy tylko gotowe poradniki.

Przydatne komendy do TF2

Postprzez adriano66 » 19 lipca 2010, o 17:59

Dopisujcie tutaj często używane komendy w grze. Za jakiś czas ktoś wszystko zbierze i scali do pierwszego posta żeby był porządek. Nudne się robi oglądanie setnego tematu "A jaka jest komanda na... ?"

Uwaga: jeżeli nie wiecie jaką wartość wpisać - po wpisaniu w konsoli gry komendy bez wartości zazwyczaj wyświetli się wam legenda z informacjami o standardowej, minimalnej oraz maksymalnej wartości dla danej komendy. Większość komend i tak operuje na wartościach 0 / 1, oznaczających odpowiednio - wyłączony / włączony
Nie znasz jakiejś komendy zapytaj tutaj, jak nie ma jej na liście to dopiszemy, jak jest to naucz się korzystać z wyszukiwarki.

listę komend dostępnych w grze możecie sobie zapisać do pliku wpisując w konsoli :
Kod: Zaznacz cały
cvarlist log cvarlist.txt

utworzony plik znajdziecie w "H:\Steam\steamapps\nazwa konta\team fortress 2\tf"
W konsoli można też wyszukiwać komend jeżeli nie pamiętacie jak dokładnie wyglądała przy pomocy polecenia find
Kod: Zaznacz cały
//komendą find znajdujemy odpowiednie komendy 
find "szukana fraza"

Wpisane poniżej wartości są przykładowe.
Kod: Zaznacz cały
//ustawienie granicznej wyświetlanej wartości FPS
fps_max "75"
//komendy na pokazywanie ilości FPS w grze.
cl_showfps 1
net_graph 1

//poniższe komendy odpowiadają za ustawienie w którym miejscu wyświetlany będzie net_graph
//pozycja w poziomie
net_graphpos "3"
//pozycja w pionie - wartość zależna od rozdzielczości ekranu
net_graphheight "600"

// skalowanie czcionki w netgraph w zależności od rozdzielczości ekranu
net_graphproportionalfont "0"

//szybka zmiana broni
hud_fastswitch "1"

//pole widzenia
fov_desired "90"

//"pole widzenia" broni
viewmodel_fov "54.000000"

//pokazywanie modelu broni
r_drawviewmodel "1"

//przeniesienie modelu broni na drugą stronę
cl_flipviewmodels "0"

//zapisywanie screenshotów jako obrazy *.jpg po wciśnięciu F5
bind F5 jpeg
//jakość zapisywanego obrazu *.jpg
jpeg_quality 100

//wyłączenie efektów HDR  - 4 poniższe komendy które należy wpisać do autoexec.cfg
mat_hdr_enabled "0"
mat_hdr_level "0"
mat_motion_blur_enabled "0"
mat_disable_bloom "1"

//po wgraniu cfg na fpsy modele świecą się na biało ?
mat_bumpmap "1"

//masz kłopoty z ciągle widocznym efektem krytów lub niewidocznych graczy lub graczy którzy strzelają z niewidocznych broni?
//wpisz
record abc; stop
//lub przypisz pod klawisz
bind "F12" "record abc;stop"

//combat tex - czyli wyświetlanie zadawanych obrażeń w formie cyfrowej
hud_combattext 1

//ratunku, pomocy NIE WIDZĘ SPREJÓW !!1
cl_playerspraydisable 0
r_spray_lifetime 3
mp_decals 32
r_decals 100

//znikające ciała ? użyj poniższych komend
cl_ragdoll_forcefade "1"
cl_ragdoll_fade_time "50"
cl_ragdoll_collide "0"

//animacja twarzy ?
blink_duration "0.2"
r_eyes "1"
r_flex "1"
r_teeth "1"
r_lod "-1"

//chcę włączyć cenzurę w grze
//wpisanie w opcjach uruchamiania (patrz dział poradniki)
-sillygibs
//daje wypadające z ciał zegarki i kaczuszki
//rozpadanie się ciał można wyłączyć komendą (0: nigdy, 1: normalnie, 2: zawsze)
tf_playergib 0

//szybka zmiana broni - można to włączyć w opcjach gry
hud_fastswitch "1"

//Jakość Cieni, "Shadow Detail - chciałbym żeby było na low, a mam na medium"
r_shadowrendertotexture 0

//strzałka nad leczonym celem
hud_medichealtargetmarker 1

Kod: Zaznacz cały
//przedmioty płoną/ palą się / mają texturę ognia / lawy? / mieniąca się lawa na czapkach - błąd na dx8
// na dx8: świecący uber = czarny intel, normalny intel = matowy uber
//mat_bumpmap 0; mat_specular 0 - INTEL [OK], TEX [OK] - nie płoną \ matowy uber \ normalny intel 
//mat_bumpmap 0; mat_specular 1 - INTEL [X], TEX [X] - płoną \ normalny uber\ czarny intel
//mat_bumpmap 1; mat_specular 0 - INTEL [OK], TEX [OK] - nie płoną \ matowy uber \ normalny intel
//mat_bumpmap 1; mat_specular 1 - INTEL [X], TEX [OK] - nie płoną \ normalny uber\ czarny intel
//najlepszą wydajność daje zastosowanie komend poniżej:
mat_bumpmap 0
mat_specular 0


Kilka przydatnych komend do obsługi grywalnych botów w grze

  1. Na chwilę obecną boty "rozumieją" poprawnie tylko tryb gry KOTH
  2. Najlepiej testować boty na mapach koth_viaduct, koth_sawmill lub koth_nucleus

Kod: Zaznacz cały
//dodanie losowego bota do drużyny z mniejszą liczba graczy
tf_bot_add


do polecenia tf_bot_add możecie dodać w dowolnej kolejności do 3 parametrów <liczba botów>, <klasa>, <drużyna> np. tf_bot_add 10 - doda 10 losowych botów, tf_bot_add pyro blue - doda pyro do drużyny BLU, tf_bot_add red 5 - doda pięć losowych botów do drużyny RED, a tf_bot_add red 3 heavyweapons - 3 HWG do RED
Kod: Zaznacz cały
// Jak chcecie wyłączyć auto-balans i zagrać przeciwko większej ilości botów wpiszcie
mp_autoteambalance 0
//oraz
mp_teams_unbalance_limit 0

//W celu usunięcia bota
kick <nazwa bota >

//Aby usunąć wszystkie boty
tf_bot_kick all

//boty nie będą zmieniały klasy po śmierci
tf_bot_keep_class_after_death 1

//pyro boty będą każdorazowo odbijać pociski
tf_bot_pyro_always_reflect 1


Boty co prawda nie rozumieją jeszcze innych niż KOTH trybów gry ale możecie sami sobie to przetestować. Wystarczy po załadowaniu mapy wpisać komendę
Kod: Zaznacz cały
nav_generate

i poczekać na wygenerowanie przez grę ścieżek dla botów, po czym dodać sobie kilku wirtualnych graczy i sprawdzić jak się zachowują, hf.
Kilka nowych niedawno dodanych komend znajdziecie na forum steampowered w dziale o botach.
http://forums.steampowered.com/forums/s ... ?t=1301947

O botach na Wiki: http://wiki.teamfortress.com/wiki/Bot
Avatar użytkownika
adriano66
Kierownik do spraw mało ważnych
 
Posty: 6517
Dołączył(a): 24 stycznia 2008, o 12:40
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Przydatne komendy do TF2

Postprzez Sebi » 19 lipca 2010, o 18:07

Jaka jest komenda, zeby boty nie zmieniały klas?
Obrazek
Avatar użytkownika
Sebi
 
Posty: 92
Dołączył(a): 22 kwietnia 2009, o 20:37
Lokalizacja: Gdynia

Re: Przydatne komendy do TF2

Postprzez prophet36 » 19 lipca 2010, o 18:23

tf_bot_keep_class_after_death 1 (poczatek jest raczej tak jak napisalem, co do reszty nie jestem pewien, ale jak zaczniesz wpisywac tf_bot_keep to powinna sie wyswietlic podpowiedz jak ma cala komenda wygladac)
Avatar użytkownika
prophet36
 
Posty: 539
Dołączył(a): 8 lipca 2008, o 17:15
Lokalizacja: Kraków

Re: Przydatne komendy do TF2

Postprzez kamyl » 19 lipca 2010, o 18:43

A czy jest jakaś komenda na to, aby bot-medyk aktywował ubera dopiero gdy jego "pacjent" lub on sam ma poniżej 30-50 hp i są w opresji lub gdy wokół niego jest kilka sticków gwarantujących ich potencjalną śmierć? Taki bot-medy zawsze marnuje ubera włączając od razu gdy oberwie się najmniejszym pociskiem...
Przy okazji - jaka jest komenda na zwiększenie wymaganej ilości czasu posiadania przejętego punktu kontrolnego na mapach typu KOTH? Domyślnie są 3 minuty, a gdybym chciał np. 10?

@down:
AdRiAnO66 napisał(a):Ale, jeżeli jesteś leczony przez Medyka z naładowanym ÜberCharge, użyj komend "Go go go!" lub "Activate Charge!" z menu komend głosowych, aby dać botowi informację do włączenia ÜberCharge'a

Myślę, że taki bot-medyk zdąży włączyć ubera zanim ja zdążę o nim pomyśleć ;).
Ostatnio edytowano 19 lipca 2010, o 20:20 przez kamyl, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
kamyl
 
Posty: 168
Dołączył(a): 6 lipca 2010, o 11:05

Re: Przydatne komendy do TF2

Postprzez adriano66 » 19 lipca 2010, o 20:00

Aktywują tak jak mają napisane.
Ale, jeżeli jesteś leczony przez Medyka z naładowanym ÜberCharge, użyj komend "Go go go!" lub "Activate Charge!" z menu komend głosowych, aby dać botowi informację do włączenia ÜberCharge'a
Avatar użytkownika
adriano66
Kierownik do spraw mało ważnych
 
Posty: 6517
Dołączył(a): 24 stycznia 2008, o 12:40
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Przydatne komendy do TF2

Postprzez hINDUs » 19 lipca 2010, o 20:28

po końcu rundy masz kłopoty z ciągle widocznym efektem krytów?
lub też masz niewidocznych graczy lub graczy którzy strzelają z niewidocznych broni?
record abc; stop

lub też wygodniej :
bind "F12" "record abc;stop"
Obrazek Obrazek
Ukryty tekst:
Avatar użytkownika
hINDUs
Przybysz z innej planety
 
Posty: 2647
Dołączył(a): 6 marca 2009, o 01:20

Pytanie

Postprzez CzikiTa » 4 sierpnia 2010, o 18:40

Czy jest komenda na to aby boty nie strzelały ?
CzikiTa
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30 lipca 2010, o 17:33

Re: Przydatne komendy do TF2

Postprzez adriano66 » 4 sierpnia 2010, o 21:37

na normalnych botach (tych dodawanych komendą bot) była komenda bot_forceattack 1 czy jakoś podobnie, sprawdź z wartością 0 na tf_bot ach, albo dodaj sobie nie myślące boty

komendą find znajdujemy odpowiednie komendy (np. find "szukana fraza")
Avatar użytkownika
adriano66
Kierownik do spraw mało ważnych
 
Posty: 6517
Dołączył(a): 24 stycznia 2008, o 12:40
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Przydatne komendy do TF2

Postprzez CzikiTa » 5 sierpnia 2010, o 21:57

dzięki wielkie :)
CzikiTa
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30 lipca 2010, o 17:33

Re: Przydatne komendy do TF2

Postprzez Kosmitek » 7 września 2010, o 22:12

A czy istnieje taka komenda po wpisaniu której jak nacisnę 1 to bez potwierdzania LPM wybierze mi broń?
Chodzi mi o to zeby nie potwierdzac wyboru broni przez klikanie myszką tylko od razu wybieram bron spod 1, 2 lub 3.
Była taka komenda w CS i Q3.
Kosmitek
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10 stycznia 2010, o 12:25

Re: Przydatne komendy do TF2

Postprzez adriano66 » 7 września 2010, o 22:29

hud_fastswitch 1

a jak włączyłeś konsolę ?
szybką zmianę broni i konsolę można włączyć w zaawansowanych opcjach sterowania
Avatar użytkownika
adriano66
Kierownik do spraw mało ważnych
 
Posty: 6517
Dołączył(a): 24 stycznia 2008, o 12:40
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Przydatne komendy do TF2

Postprzez Kosmitek » 7 września 2010, o 23:03

Konsolę włączyłem komendą launch, tj -console. Pomógł mi w tym ten temat viewtopic.php?f=47&t=3268
Na samym dole pierwszego posta jest ta komenda.
A tą komendę hud_fastswitch 1 to tylko raz wpisuję w konsoli czy co każde uruchomienie gry? Tak samo jest z fov_desired 90 ?
Kosmitek
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10 stycznia 2010, o 12:25

Re: Przydatne komendy do TF2

Postprzez ScoutMan » 8 września 2010, o 14:07

Tak chyba ze masz autoexec.cfg ktory ma te komende ustawiona na 0.
Obrazek
Avatar użytkownika
ScoutMan
 
Posty: 152
Dołączył(a): 11 maja 2009, o 12:48

komendy

Postprzez roni2580 » 21 stycznia 2011, o 17:24

Witam chcialbym prosic o 3 komendy a wiec :
ustawienie Filtering mode zeby byl ustawiony na blinear , aby textury detale byly ustawione na low , i zeby multicore rendering byl ustawiony na disabled z góry dziekuje :) do uslyszenia :)
Avatar użytkownika
roni2580
 
Posty: 169
Dołączył(a): 16 listopada 2009, o 15:15

Re: Przydatne komendy do TF2

Postprzez Ber » 21 stycznia 2011, o 19:01

Ja bardzo często korzystam z komendy "quit" lub "exit", niemalże zawsze, gdy kończę grać :)
Obrazek
Ber
Zrzęda
 
Posty: 350
Dołączył(a): 15 listopada 2008, o 23:30

Następna strona

Powrót do Poradniki do Team Fortress 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron