Witaj na forum TF2.com.pl
Jeżeli jesteś nowy, pamiętaj, by przeczytać poradnik dla nowicjuszy.
Przed zadaniem pytania skorzystaj z wyszukiwarki i TF2 Wiki.

Dźwiękik przy trafieniu / Hitsounds / Dingaling

Baza poradników dla graczy tworzona przez naszych forumowiczów.
Regulamin działu
W tym dziale zamieszczamy tylko gotowe poradniki.

Dźwiękik przy trafieniu / Hitsounds / Dingaling

Postprzez prophet36 » 15 stycznia 2010, o 17:44

Taki maly poradnik, jak zmienic soundy przy trafieniu w grze (tutaj posluzymy sie pewnie znanym i lubianym dzwiekiem z Quake 3 Areny).
No to tak, na poczatku wloz plik (jest w zalaczniku) do X:/(...)/steam/steamapps/<konto>/team fortress 2/tf/sound.
Potem zrob plik (albo jak juz masz to zedytuj) autoexec.cfg znajdujacy sie w katalogu steamapps/<konto>/team fortress 2/tf/cfg. Dopisz w nim nastepujace linijki:
Kod: Zaznacz cały
play "quake3.wav"

tf_dingalingaling "1"
tf_dingaling_wav_override "quake3.wav"
tf_dingaling_volume "0.75"

tf_dingaling_pitchmaxdmg "100"
tf_dingaling_pitchmindmg "100"


Krotkie objasnienie:
play: dajemy po to, aby tak gra zaladowala dzwiek do systemu gry i zeby mogl dzialac
tf_dingalingaling: ustawia, czy maja byc grane dzwieki przy trafieniu
tf_dingaling_wav_override: tutaj dajemy plik lub sciezke do niego (sciezka rozpoczyna sie w folderze tf/sound, wiec jesli np. plik znajduje sie jeszcze w podfolderze /hitsound, to dajemy wtedy wartosc na "hitsound/quake3.wav", w cudzyslowiu tez trzeba wpisac)
tf_dingaling_volume: kazdy chyba wie co to, po prostu glosnosc, maksimum 1, minimum 0
tf_dingaling_pitchmaxdmg oraz mindmg: te wartosci ustawiaja wysokosc dzwieku przy zadaniu minimalnych obrazen (czyli ponizej 10 dmg), oraz maksymalnych (powyzej 150). Funkcja maxdmg ustala jaka wysokosc bedzie mial dzwiek przy tym maksymalnym dmg (150 i wiecej), natomiast mindmg ustawia wysokosc dzwieku przy obrazeniach mniejszych niz 10dmg.

No i to by bylo na tyle. Mozna zawsze poeksperymentowac, szczegolnie z ostatnimi wartosciami. Podaje tez taki przyklad, jak mozna zmienic dzwiek bez sciagania nowego: po prostu jako dzwiek docelowy dac wartosc player/crit.wav - bedziemy slyszeli za kazdym trafieniem dzwiek mini-crita ;D
pod adresem http://tf2dingalings.com/sounds znajdziecie wiele innych ciekawych dźwięków do podmiany
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio edytowano 16 stycznia 2010, o 09:51 przez prophet36, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
prophet36
 
Posty: 539
Dołączył(a): 8 lipca 2008, o 17:15
Lokalizacja: Kraków

Re: Dźwiękik przy trafieniu / Hitsounds / Dingaling

Postprzez adriano66 » 23 grudnia 2010, o 16:37

od 23 XII 2010 komenda tf_dingaling_wav_override nie działa - została usunięta - brawo Valve T_T
teraz aby podmienić hitsound należy stworzyć plik hitsound.wav w folderze \tf\sound\ui

komenda te nadal jednak działa w becie TF2
Avatar użytkownika
adriano66
Kierownik do spraw mało ważnych
 
Posty: 6517
Dołączył(a): 24 stycznia 2008, o 12:40
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Dźwiękik przy trafieniu / Hitsounds / Dingaling

Postprzez Ysiek1997 » 21 kwietnia 2013, o 20:02

Avatar użytkownika
Ysiek1997
 
Posty: 8
Dołączył(a): 7 października 2012, o 12:19


Powrót do Poradniki do Team Fortress 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron