Witaj na forum TF2.com.pl
Jeżeli jesteś nowy, pamiętaj, by przeczytać poradnik dla nowicjuszy.
Przed zadaniem pytania skorzystaj z wyszukiwarki i TF2 Wiki.

Wyraźniejszy Combat Text - Howto

Baza poradników dla graczy tworzona przez naszych forumowiczów.
Regulamin działu
W tym dziale zamieszczamy tylko gotowe poradniki.

Wyraźniejszy Combat Text - Howto

Postprzez Xantraz » 20 grudnia 2009, o 19:13

Jak edytować plik HudDamageAccount.res, który odpowiada za wyświetlanie powiadomień o zadanych przeciwnikowi obrażeniach?

1. Zacznij od uruchomienia Team Fortress 2 i włączenia opcji z wyświetlaniem obrażeń (Opcje>zaawansowane i opcja trzecia od dołu). Możesz to zrobić również komendą hud_combattext 1

2. Utwórz plik HudDamageAccount.txt i wklej do niego poniżej zaprezentowany kod. Potem zmień jego rozszerzenie na .res (wciąż możesz go potem edytować, otwierając go po prostu za pomocą notatnika). Potem umieść go w folderze Steam\steamapps\common\Team Fortress 2\tf\custom\DOWOLNA NAZWA MODA\resource\ui. Folder 'ui' w większości przypadków musisz utworzyć sam, wyjątki to np. customowy HUD.

3. Oto kod, prezentujący oryginalne wartości:

Kod: Zaznacz cały
"Resource/UI/HudDamageAccount.res"
{
   "CDamageAccountPanel"
   {
      "fieldName"            "CDamageAccountPanel"
      "text_x"            "0"
      "text_y"            "0"
      "delta_item_end_y"      "0"
      "PositiveColor"         "255 0 0 255"
      "NegativeColor"         "255 0 0 255"
      "delta_lifetime"      "1.5"
      "delta_item_font"      "HudFontSmall"
      "delta_item_font_big"   "HudFontMedium"
   }
}


Pierwsze 4 wartości pomińmy, interesują nas te:
"PositiveColor"; "NegativeColor" - odpowiadają one za kolor wyświetlanych powiadomień. Obydwie wartości muszą być identyczne.
Pierwsze trzy cyfry dotyczą kolorów z palety RGB (nie mówcie, że nie wiecie, o co chodzi), czwarta to przezroczystość (maksymalna wartość - 255).
Przykładowo ustawiając wartości "0 255 0 150" będziemy mieli półprzezroczyste, zielone cyfry, a przy "0 0 255 255" - wyraźne, niebieskie.

"delta_lifetime" - czas, przez który komunikat jest widoczny (w sekundach). Inaczej mówiąc im wyższa wartość, tym wolniej ten komunikat nam ucieka w górę i zanika.

"delta_item_font" - czcionka dla wyświetlanych liczb.
"delta_item_font_big" - czcionka odpowiadająca za wyświetlanie trafień krytycznych i mini critów.

Oto przykłady paru dostępnych czcionek, które zdążyłem znaleźć:

Ukryty tekst:


Warto dodać, że włączenie tej opcji (tzn. combat textu) "usuwa" nam napisy "Critical hit!", czy "Mini crit", zastępując je czcionką z zadanym dmg, którą ustaliliśmy wcześniej w "delta_item_font_big".

A oto przykład, bardziej w stylu TF2 (Poniżej ukryty kod, który wystarczy wkleić w plik HudDamageAccount.res, aby cieszyć się taką czcionką):
Obrazek
Ukryty tekst:


Tutaj umieszczam również link do pdf-a Flame'a, w którym możecie znaleźć sporo porad odnośnie majsterkowania z HUDem.

Wszelkie sugestie, informacje, czy pytania proszę zamieszczać w tym temacie.
Avatar użytkownika
Xantraz
Darczyńca
 
Posty: 1648
Dołączył(a): 26 grudnia 2008, o 23:08

Re: Wyraźniejszy Combat Text - Howto

Postprzez Zdrada » 14 maja 2010, o 08:11

Czy te informacje o zadawaniu przeciwnikowi obrażeń są dopuszczalne w ETF2L?
http://ja.gram.pl/Daahaka12 mój blog o grach.
Avatar użytkownika
Zdrada
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 stycznia 2010, o 20:31

Re: Wyraźniejszy Combat Text - Howto

Postprzez KluSk.47 » 14 maja 2010, o 09:05

Zdrada napisał(a):Czy te informacje o zadawaniu przeciwnikowi obrażeń są dopuszczalne w ETF2L?


tak
(...)Młodzi policjanci, młodzi kibice...Kretyni kontra Kretyni...
Obrazek
http://steamcommunity.com/id/warrengg
Avatar użytkownika
KluSk.47
Darczyńca
 
Posty: 333
Dołączył(a): 10 stycznia 2008, o 12:06
Lokalizacja: GDYNIA ! :D

Re: Wyraźniejszy Combat Text - Howto

Postprzez Davcioo » 14 maja 2010, o 09:14

Czy moglibyście podać swój HudDamageAccount? Jak u was to wygląda, przydałby mi się jakiś ładny i przejrzysty a nie zavardzo chce mi sie kombinować
Obrazek
Davcioo
 
Posty: 250
Dołączył(a): 27 marca 2010, o 15:02
Lokalizacja: Radom

Re: Wyraźniejszy Combat Text - Howto

Postprzez laress » 14 maja 2010, o 13:53

Obrazek

Jedyne chyba, co zmieniłem, to kolor.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
laress
 
Posty: 452
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Re: Wyraźniejszy Combat Text - Howto

Postprzez Boltex » 28 stycznia 2011, o 21:21

Efekt z pierwszego postu bardziej mi się podoba :)
Obrazek
Boltex
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 stycznia 2011, o 19:23
Lokalizacja: West Side

Re: Wyraźniejszy Combat Text - Howto

Postprzez Thunv » 14 września 2012, o 23:13

Mam problem,mianowicie wklejam ten gotowy plik do HudDamageAccount.res i wklejam go tam gdzie potrzeba.Zrestartowałem potem Steama i grę,jednak wygląd zadawanych obrażeń mi się nie zmienił :( Pomocy,a może coś robię źle ?

P.S:Używam hudu Garm3nhud version QL.
Thunv
 
Posty: 55
Dołączył(a): 14 września 2012, o 23:06


Powrót do Poradniki do Team Fortress 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron